ევროპელი მოვაჭრეები რუსულ დიზელზე სანქციის ამოქმედებამდე რეზერვების შევსებას ჩქარობენ, რადგან ალტერნატიული წყაროების რიცხვი შეზღუდულია.
ევროკავშირი რუსული ნედლი ნავთობის იმპორტს დეკემბრიდან, ნავთობპროდუქტებს კი 5 თებერვლიდან კრძალავს.
ენერგეტიკული ანალიტიკური ფირმის Vortexa-ს ბაზრის უფროსი ანალიტიკოსის, პამელა მუნგერის თქმით, ამსტერდამ-როტერდამ-ანტვერპენის (ARA) საწყობისთვის განკუთვნილი რუსული დიზელის ტვირთები 1 ნოემბრიდან 12 ნოემბრამდე დღეში 215 000 ბარელამდე გაიზარდა, რაც ოქტომბრის მაჩვენებელზე 126%-ით მეტია.
Refinitiv-ის მონაცემების თანახმად, რუსეთიდან შეტანილმა დიზელმა ნოემბერში ევროპის საგზაო საწვავის მთლიანი იმპორტის 44% შეადგინა. ეს მაჩვენებელი ოქტომბერში 39% იყო.
მიუხედავად იმისა, რომ უკრაინაში რუსეთის შეჭრამდე, რუსულ საწვავზე ევროპის დამოკიდებულება 50%-ზე მეტს შეადგენდა, რუსეთი ამ დრომდე კონტინენტისთვის დიზელის უმსხვილესი მიმწოდებელია.
FGE-ის გადამუშავებისა და პროდუქტების ბაზრის ანალიტიკოსის, ევგენი ლინდელის თქმით, სანქციის ამოქმედების შემდეგ, ევროკავშირს ჩასანაცვლებლად დღეში დაახლოებით 500-600 ათასი ბარელი დიზელი დასჭირდება. ექსპერტის თქმით, ევროკავშირი ამ საწვავს აშშ-დან, ახლო აღმოსავლეთიდან და ინდოეთიდან მიიღებს.