LIVE

ფრანგული Renault-ის გაყიდვები ზედიზედ 4 წელია იკლებს

21 იან 202315:15
3 წუთის საკითხავი
clock clock 493
ფრანგული Renault-ის გაყიდვები ზედიზედ 4 წელია იკლებს

Renault ჯგუფის განცხადებით, 2022 წელი ზედიზედ მეოთხეა, როდესაც მისი ფლაგმანი ბრენდის გაყიდვები იკლებს. გასულ წელს, რუსეთის ბაზრის გამოკლებით, მისი გაყიდვები 1 466 729 ერთეულამდე შემცირდა, რაც 2021 წლის მაჩვენებელს 9.4%-ით ჩამორჩება.

ფრანგული ავტომწარმოებელი, რომელიც კონკურენტებზე მეტად დაზარალდა COVID-19 კრიზისისა და მიწოდების ჯაჭვის პრობლემების გამო ჩიპების დეფიციტით, ახლა მოგების გაზრდისკენ შემობრუნების პროცესშია.

ზრდის ხელშესაწყობად, კომპანია ფსონს ელექტრომობილებზე დებს. 2022 წელს Renault-ის ბრენდი, რომელზეც ჯგუფის გაყიდვების ორი მესამედი მოდის, მესამე ევროპული ბრენდი იყო ელექტრიფიცირებული მანქანების გაყიდვით, Toyota-სა და Tesla-ს შემდეგ. ამ მიმართულებით მისმა გაყიდვებმა გასულ წელს 228 000 ერთეული შეადგინა, რაც წლიურად 12%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია.
 
2022 წელს Renault-ის წილი გლობალურ ბაზარზე 0.5 პროცენტული პუნქტით, 4%-მდე შემცირდა. 10 მოწინავე ბაზრიდან Renault-ის ბრენდმა გაყიდვების ზრდას მხოლოდ ორში - თურქეთსა და კოლუმბიაში მიაღწია.

Renault-ის ძირითად ბაზარზე, საფრანგეთში გაყიდვები შემცირდა 15%-ით, სტაბილური იყო გაყიდვებში მეორე უმსხვილესი ბრაზილიის ბაზარი, ხოლო მესამე ადგილზე მყოფ და ყველაზე მნიშვნელოვან, გერმანიის ბაზარზე გაყიდვები 25%-ით დაეცა. რუსეთის ჩათვლით, გასულ წელს კომპანიის გლობალური გაყიდვები ჯამურად 15%-ით შემცირდა.

აღსანიშნავია, რომ რუსეთის უკრაინაში შეჭრის შემდეგ, Renault-მა დატოვა რუსული ბაზარი, რომელზეც მისი გლობალური გაყიდვების 18% მოდიოდა. მან რუსეთის სახელმწიფო საავტომობილო კვლევით ინსტიტუტს 2.2 მილიარდ ევროდ ($2.1 მილიარდი) შეფასებული რუსული ბიზნესი სიმბოლურ თანხად გადასცა. გასულ წელსვე მოსკოვში Renault-ის ყოფილ ქარხანას Moskvitch ოფიციალურად ეწოდამოსკოვის Renault-ის ქარხანა წელიწადში დაახლოებით 180 000 ავტომობილს აწარმოებდა და რუსული ბაზრისთვის ისეთ მოდელებს ქმნიდა, როგორიცაა Duster, Kaptur და Nissan Terrano.