"აქვე განვმარტავთ, რომ საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობის ცალკეულ ნორმათა განმარტების ერთიანი მიდგომის ჩამოყალიბების მიზნით შემუშავებული სიტუაციური სახელმძღვანელოების განთავსება, შემოსავლების სამსახურის ოფიციალურ ვებგვერდზე www.rs.ge მუდმივად მიმდინარეობს. 2023 წლის, მარტის თვის მონაცემებით, უკვე 403 სიტუაციური სახელმძღვანელო მოქმედებს. აღნიშნული სახელმძღვანელოების შემუშავებისა და საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობაში მათი იმპლემენტაციისთვის, შემოსავლების სამსახურში ფუნქციონირებს სიტუაციური სახელმძღვანელოებისა და საგადასახადო/საბაჟო ვალდებულების განსაზღვრასთან დაკავშირებული საკითხების განმხილველი საბჭო, რომლის მუშაობაშიც ჩართული არიან, როგორც ფინანსთა სამინისტროს, ასევე კერძო სექტორის წარმომადგენლები,"- ნათქვამია შემოსავლების სამსახურის განცხადებაში. 

სპეციალისტების განმარტებით, ცვლილების შემდეგ უწყებამ კაპიტალის შემცირებასთან დაკავშირებით მიდგომა შეამსუბუქა. ახალი მიდგომით, კაპიტალიდან გატანილი თანხა იმ შემთხვევაში დაიბეგრება კურსთაშორის სხვაობაზე, თუკი შეტანილი და გატანილი თანხა ტოლია. ანუ დამფუძნებელმა რომ 10 000 დოლარი შეიტანოს კაპიტალში 2.9 გაცვლითი კურსით, ხოლო შემდეგ გაიტანოს ამდენივე 3.1 გაცვლითი კურსით, დაიბეგრება 2000 ლარი. 
 
ამასთან, Kreston Georgia საერთოდ არ იზიარებს სიტუაციურ სახელმძღვანელოში აღწერილი ოპერაციის დაბეგვრასთან დაკავშირებით შემოსავლების სამსახურის მიდგომას და განსხვავებული პოზიცია აქვს. კერძოდ, აუდიტორული ფირმა თვლის, რომ კაპიტალში შეტანილი და გატანილი თანხები უნდა აღირიცხოს პირდაპირ ეროვნულ ვალუტაში - ლარში, შესაბამისი დღისთვის არსებული ოფიციალური ვალუტის კურსის გათვალისწინებით და არა როგორც უცხოური ვალუტის ეკვივალენტი ლარში, ხოლო დაბეგვრის ობიექტი მხოლოდ იმ შემთხვევაში უნდა წარმოიშვას, როდესაც კაპიტალიდან გატანილი თანხა ლარში გადააჭარბებს კაპიტალში განხორციელებულ შენატანს, ასევე ლარში. ამგვარი სახით წარმოშობილი სხვაობის თანხა კი, როგორც ეს სიტუაციურ სახელმძღვანელოშია მოცემული, არ ექვემდებარება მოგებისა და საშემოსავლო გადასახადით დაბეგვრას, ვინაიდან აღნიშნული არ წარმოადგენს მოგების განაწილებას.
 
"აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ ზოგადად შემოსავლების სამსახურის უფროსის მიერ დამტკიცებულ სიტუაციურ სახელმძღვანელოს კანონის ძალა არ აქვს და იგი მხოლოდ შემოსავლების სამსახურის მიდგომებს განსაზღვრავს ამა თუ იმ ოპერაციის დაბეგვრასთან დაკავშირებით. ამასთან, უნდა ითქვას, რომ შემოსავლების სამსახურის მიერ ასეთი მიდგომა, გადამხდელების საგადასახადო შემოწმების დროს, აქამდე არასდროს გამოყენებული არ ყოფილა," განმარტავენ Kreston Georgia-ში.