LIVE

2022 წელს ტელე და რადიო მაუწყებლების სარეკლამო შემოსავალი შემცირდა და ₾79.9 მილიონი იყო

16 თებ 202317:02
3 წუთის საკითხავი
clock clock 340
2022 წელს ტელე და რადიო მაუწყებლების სარეკლამო შემოსავალი შემცირდა და ₾79.9 მილიონი იყო

კომუნიკაციების კომისიის მონაცემებით, 2022 წელს სატელევიზიო და რადიო მაუწყებლების ჯამური კომერციული სარეკლამო შემოსავალი წინა წელთან შედარებით 7.6%-ით შემცირდა და 79.9 მილიონი ლარი შეადგინა.

უფრო დეტალურად, ტელევიზიების კომერციული სარეკლამო შემოსავლებიდან მიღებული თანხა 73.6 მილიონი ლარია, რაც წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით, 7.8%-ით არის შემცირებული. ტელემაუწყებლების სარეკლამო შემოსავლების 67.7% პირდაპირმა რეკლამამ შეადგინა, სპონსორობის წილი კი 18.6%-ია.

აღსანიშნავია, რომ 2022 წლის მეორე, მესამე და მეოთხე კვარტალში აზარტული თამაშების სამაუწყებლო რეკლამა აიკრძალა. რეგულაციის ამოქმედებამდე, აზარტული თამაშების ორგანიზატორი კომპანიები მაუწყებლების მსხვილ დამფინანსებლებს წარმოადგენდნენ. კომისიის თანახმად, აკრძალვის ამოქმედებამდე, 2021 წლის მეორე, მესამე და მეოთხე კვარტლებში აზარტული თამაშების სექტორიდან მიღებულმა სარეკლამო შემოსავალმა 14.3 მილიონი ლარი შეადგინა. ამ ფაქტორის გათვალისწინებით, (აზარტული თამაშების რეკლამის გარეშე) 2022 წელს მაუწყებლებმა 6.7 მილიონი ლარით მეტი თანხა მიიღეს და ჯამში სარეკლამო ბაზარი 9.9%-ით გაიზარდა.

რაც შეეხება რადიომაუწყებლებს, მათი კომერციული სარეკლამო შემოსავლები 2022 წლის მეოთხე კვარტალში, წინა წელთან შედარებით 4.4%-ითაა შემცირებული და 6.3 მილიონ ლარს შეადგენს, საიდანაც 85.1% რეკლამას, ხოლო 14.7% სპონსორობას უკავია.

კომერციული სარეკლამო შემოსავალი კომერციულ რეკლამას, სპონსორობას, პროდუქტის განთავსებას, ტელეშოპინგს და კომერციულ განცხადებებს მოიცავს.